Peke napisał(a):daje to coś więcej oprócz zmniejszonej wagi?
Sam system a-head IMHO nie waży mniej. Różnica w wadze wynika raczej stąd że klasyczny wspornik w rowerze MTB jest zazwyczaj wykonany z tanich i ciężkich materiałów. Gdyby porównać masę podobnej klasy wsporników klasycznego i a-head, to różnica pewnie byłaby minimalna. A-head daje przede wszystkim większą sztywność.
Oczywiście przymocowanie wspornika a-head za pomocą adaptera nie zwiększy sztywności całego układu. Może ją raczej nieznacznie zmniejszyć, bo połączenie które teraz masz zespawane, po wymianie będzie łączone śrubami.
mamut77 napisał(a):Gdybyś wymieniał wszystko (znaczy się razem ze sterami i rurą sterową)
Jest to moim zdaniem jedyne słuszne podejście do tej modyfikacji, tyle że trochę kosztowne. Poza tym musiał byś się upewnić że nie masz calowej rury sterowej, bo wtedy to wchodził by w grę jedynie szosowy wspornik, co też nie było by optymalnym rozwiązaniem.
Jednym słowem zgadzam się z przedmówcami i odradzam.