Strony (4):    1 2 3 4   
Kuba   17-03-2011, 11:30
#21
Poza korkiem na górze masz jeszcze na dole (coś musi trzymać golenie). Olej z lepszych sklepów rowerowych, ze sklepów/serwisów motocyklowych, z internetu. Generalnie chodzi o olej do zawieszeń (amortyzatorów) motocyklowych (rowerowych). Od razu Ci mówię żebyś na stacjach benzynowych i w sklepach samochodowych nie szukał, bo tam nie są świadomi tego że amortyzatory da się rozebrać i coś w nich robić.
Wg tej instrukcji co podesłałem wcześniej potrzebujesz 2x20 ml (cm^3) oleju 15W, zapytałem kumpla ile by chciał ze te 40 ml oleju Yamahy.
jabolewski   25-03-2011, 18:08
#22
Zdjąłem amortyzator i zacząłem go rozkręcać, ale na pewnym etapie utknąłem, nie dawało się odkręcić śruby, żeby nie urwać regulacji. Oddałem go do wujka, który miał jakieś o tym pojęcie i nie wiem jak, ale udało mu się to rozkręcić, mimo całkowicie zakleszczonych goleni. W każdym razie oleju w środku praktycznie nie było, wlał tam 40 ml (silnikowego 5w Confusedhock: ) do jednej i 20 do drugiej goleni i skręcił.

Efekt? Amortyzator działa znacznie lepiej, niż gdy był nowy, jest bardziej miękki i znacznie lepiej wybiera średnie nierówności. Zobaczymy, na jak długo.
Kuba   25-03-2011, 21:33
#23
Z całym szacunkiem dla Twojego wujka... Źle zrobił.
Do silnika leje się olej silnikowy (niektórzy jeżdżą na zużytym frytkowym albo na frytolinie ale nie jest to zalecane) do hamulców hamulcowy (znów podobno niektórzy eksperymentowali z kujawskim w Magurach ale słyszałem o różnych skutkach) a do amortyzatorów olej do amortyzatorów (tu nie słyszałem o eksperymentach). Z czego różnica wynika? Z charakteru pracy tych elementów. Olej silnikowy najlepiej smaruje w temperaturach pracy silnika (dlatego przed jazdą samochodem warto aby silnik trochę pochodził na niskich obrotach i się rozgrzał), które nijak się mają do temperatury pracy amortyzatora. Do tego olej silnikowy nie jest narażony w takim stopniu na zanieczyszczenia jak olej w amortyzatorach.
Masz tam teraz 5W... W instrukcji było 15W. To duża zmiana. Pewnie, amor chodzi gładko teraz ale ta lepkość nie była podana w ramach rozrywki tylko dobrana. Ja bym kombinował z mieszanką 12,5W, jak by było dalej cienko to 10 ale wątpię.
Trzecia sprawa... Czemu jak masz napisane w instrukcji po 20 ml na goleń to masz w jednej 40? Pytam z czystej ciekawości.

Sugeruję Ci kupić olej do amortyzatorów w jakimś sklepie/serwisie/hurtowni motocyklowej. Olej Yamahy do amortyzatorów kosztuje 20 kilka złotych za 0,5 litra, to mniej niż oleje to łańcuchów. Nie wiem czy się dobrze sprawdza, bo nie używałem ale sądzę że będzie lepszy niż olej silnikowy. Ja używałem Motorexa do tej pory, ale planuję teraz sprawdzić innych producentów.
jabolewski   26-03-2011, 10:47
#24
Wiem, że olej silnikowy może mieć z amortyzatorowym wspólnego tyle, ile baba jaga z babką wielkanocną, ale został zastosowany, ponieważ wujek wykrył jakieś nieszczelności. Zresztą nie miał czasu szukać specjalnych. Dziwne było też to, że w amortyzatorze tego oleju praktycznie nie było, mimo, że wykapałem zaledwie kilka kropel. A wlał więcej, ponieważ 20 ml wydawało się być za mało.
Obawiam się, że tego oleju, który jest wywalany na golenie, będzie ciągle ubywać, więc raczej nie ma sensu inwestowanie w specjalistyczny olej do amortyzatora wartego stówkę (przy dobrym wietrze).

A tak offtopując to myślałem, że jest on cięższy, mierzyłem go jakąś tam wagą i z założonymi v-kami i klockami ważył jakieś 2450 g.
Kuba   26-03-2011, 12:47
#25
Toż to Ci mówię że za litr oleju Yamahy zapłacisz koło 50 zł. licząc że będziesz dolewał co tydzień nawet po 10 ml do każdej lagi to starczy Ci tego na prawie cały rok.
A jak gubisz olej to może warto pomyśleć o uszczelkach. Czy miałeś tak że podczas pracy na goleniach pojawiał się olej? Czy może olej pojawiał się od spodu?
Pinky   27-03-2011, 01:28
#26
Może to coś pomoże.
[Obrazek: MK%20022.jpg]

Mam inną sytuacje z tym amorkiem, mianowicie dobija prawie do końca i jest za miękki, niedługo zacznę z kolegą improwizacje jak temu zapobiec (zacznę najpierw odchudzać kolegę który go używa).

Rama, dwa koła i mina wesoła Smile
Kuba   27-03-2011, 15:00
#27
Pamiętaj że są różne Judy. Podstawowa sprawa to zmienić sprężynę na twardszą. Sprężyny mają zakres po 20-25 kg.
Pinky   27-03-2011, 16:03
#28
To jest taki amorek

[Obrazek: MK%20017.jpg]
[Obrazek: MK%20018.jpg]

Z tego co zauważyłem to większość Judy ma flaczki bardzo podobne do siebie. A co do wymiany sprężynek to pewności nie mam, rok temu rozbierałem Judy koleżance bo miała tak samo za miękki i okazało się że był ustawiony na maksa miękkości a regulacja nie działała. A tak z ciekawości, gdzie można dokupić do nich sprężyny i inne flaczki ? Boję się że po zakupie taniej by wyszło gdyby kumpel kupił jakiś nowy uginacz.

Ps. Skoro Jacek ma za twardy, a kolega ma za miękki to może zrobimy podmiankę wnętrzności, jak by pasowały?

Rama, dwa koła i mina wesoła Smile
Kuba   27-03-2011, 19:54
#29
Mmm... Klasyk w niezłym stanie. Pewnie coś koło roku 1996. Może być cięzko o ile Marzocchi często w magazynach ma stare części to o Rock Shoxie nie słyszałem takich informacji. Co do zamiany to Judy jabolewskiego jest znacznie nowsze. Ma golenie 28mm i skok 100 (albo 80). Nie jestem pewny co do goleni Judy Twojego kolegi ale skoku raczej miała mniej (50-63). Bywały ze skokiem 80 ale to chyba późniejsze.

Edit...
Ten amorek to nie Judy i nie 1996. Judy wtedy miały inny odlew (golenie dolne). Wygląda mi na Rock Shox Mag 21 rocznik 1995...
[Obrazek: 95Mag21.jpg]
Problem w tym że jeśli mówisz o sprężynie to Magi miały powietrze, Sprężyny miały Q21
[Obrazek: 95Quadra21.jpg]

Dla chętnych do obejrzenia inne historyczne Rock Shoxy
http://www.mombat.org/Rock_Shox.htm
W tym widelce do DH Judy DH o oszałamiającym skoku 75mm, czy amortyzowane widelce Szosowe Paris Roubaix (od nazwy słynnego wyścigu jak współczesne spece o tej samej nazwie ale trochę bardziej dyskretnym tłumieniu) o skoku 30mm.
jabolewski   27-03-2011, 20:04
#30
Skok mojego amortyzatora to 100mm, a rura sterowa ma długość ok. 17 cm (troszkę ponad).



Co do sposobu na utwardzenie to może pomóc wlanie jakiegoś gęstszego oleju.
Strony (4):    1 2 3 4   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.