Strony (3):    1 2 3   
Patryk   12-08-2011, 18:17
#11
Kona marka egzotyczna jeśli chodzi o rowery inne niż do freeridu ,ale to mocna rama. Nie powinno być problemów. Może malowanie nie jest za piękne ,ale tam...
Masz zamontowany bardzo dobry widelec więc nie obawiaj się bardzo ,że go rozwalisz wjeżdzając na korzenie. Ludzie jeżdzą na całych full carbonach i jakoś się te roweru nie rozpadają. ;-)
Osprzęt bardzo fajny będziesz zadowolony.
Koniecznie zrób zdjęcia w terenie bo strasznie niewyrażne.
Jeszcze pytanie co to za koła RS-ale jaki numer ?
Arkus   12-08-2011, 21:58
#12
o ramę się nie martwię bo na gwarancji jest...
koła RS10 (nie znam się i nie wiem jakie są różnice między 10, 20, 30)
hamulce podciągnięte i trochę dotarte - odrazu lepiej
tymczasowo będę latał tylko szosę, czekam na opony jeszce

BIG WARP - 2012
Sport Tracker
Endomondo
Kuba   13-08-2011, 16:26
#13
Patryk napisał(a):Kona marka egzotyczna jeśli chodzi o rowery inne niż do freeridu ,ale to mocna rama. Nie powinno być problemów. Może malowanie nie jest za piękne ,ale tam...

Jaka tam egzotyczna? Co najwyżej niedoceniana za swój trochę szalony wkład. W Polsce jest kawał czasu. Na świecie znana, bo robią rowery do wszystkiego i w szerokim zakresie cenowym (od ~1200 do 30000 zł). Od 1988 roku produkują rowery i nie zaczynali bynajmniej rowerami do FR. Pierwsze były MTB i szosy. Później pojedyncze DH, przełaj i FR, potem DJ itd. A co ważniejsze część rzeczy robili i robią wcześniej niż inni producenci na większą skalę. Wyprzedzając trendy i często robiąc mocno nietypowe rzeczy (żeby nie powiedzieć szalone wynalazki), których inne marki, takie jak Spec czy Giant bałyby się wprowadzić. Dziecięca przełajówka, przełajówka singiel, dziecięce FR, damkie FR, singiel do XC, singiel-full do XC, full-singiel do dirtu, retro ramy lutowane na chromowanych mufach ale ze współczesnym osprzętem, miejski wół roboczy, rower wyprawowy, szosa z hamulcami tarczowymi, zawieszenie zmieniające geometrię i skok automatycznie czy rower chopper. Single/Fixe lansowali w 2004 zanim pojawiła się moda wśród producentów (paddy wagon). W historii firmy praktycznie co roku są modele stalowe cro-mo na szosę i do MTB (ile z topowych firm wypuszcza dzisiaj porządne modele stalowe na szosę i do XC?). Nigdy nie porzucili tego materiału. Najwyższe modele zamiast z Carbonu robili z Tytanu albo Scandium. Pierwsza szosa carbonowa weszła chyba dopiero w 2006 roku, a przełajówka i XC w 2011. W międzyczasie były dostępne same ramy carbonowe czy ramy z widełkami carbonowymi ale to były rzadkie i niezauważane szczegóły (trudno dostępne). Do 2009 chyba nie stosowali sterów zintegrowanych (czy pół zintegrowanych) w rowerach innych niż szosy. Zrobili za to dużo różnych wynalazków do roweru w postaci widelców amortyzaownych, nakładek na klamki, mocowań do naboi CO2, zbiornik na piwo w ramie itp. Do tego nazwy od A przez SEX, Stinky, scrapp po HumuHumu-NukuNuku-Apua'a Deluxe.

Kona jest może znana większości jako marka od DH, FR i dirtu (no bo sponsorowali wielu zawodników którzy byli i są dziś na topie, sponsorowali filmy czy tworzyli bikeparki). Ale to nie słusznie, bo wypuścili w tym czasie wiele rowerów z zupełnie różnych dziedzin. Linia do XC była zdecydowanie większa zawsze niż do grawitacji. Do poszczególnych dziedzin grawitacji mieli mniej więcej tyle samo modeli co do szosy czy przełaju czy rowerów miejskich. Tyle że o tym nie było w filmach (no i chyba jedyny sławny udział Kony w Tour De France to ten. Tongue Poza szosą zawodnicy teamowi zdobywali całkiem sporo, z tym że głównie w USA/Kanadzie (zwłaszcza w przełaju).

Co do malowania... Wg mnie wszystkie rowery szosowe i pochodne powinny mieć takie proste malowanie we włoskim stylu.
Patryk   13-08-2011, 17:20
#14
Kuba dzięki za wykład. ;-)
Chodziło mi o to jak większośc ludzi postrzega Konę. Ja akurat wiem ,że robią masę dziwnych wynalazków. Nie produkują tylko DH/FR ,ale i nawet szosy. A sama marka nadal będzie średnio kojarzona z szosami. Zobacz na forumszosowym nikt nie ma szosowej kony. A jest tam masa różnych mało znanych wynalazków.
Sama marka jest jak najbardziej jedną z lepszych na rynku.
Arkus dopiero teraz zobaczyłem jaką masz korbę i kasetę. Powiem tyle niezły kox z Ciebie musi być skoro masz 50/34 w przełaju i taką kasetę. To typowy kompakt szosowyklasyczne korby do przełajek mają blaty 46/36 lub 46/38. Może kasetę chociaż zmień na 12/28 to więcej w ternie pośmigasz.
Co do kółek. To najniższy model shimano dosyć ciężki. Przy większej wadze może być ciężko z nimi. Mało szprych mają i po jakiś 1000-1500 km pewnie trzeba będzie centrować. Może byś sobie coś złożył z czasem mocniejszego ?
Kuba   13-08-2011, 17:27
#15
Może dlatego Zingi w Polsce są sprzedawane za śmieszną kasę. Jak dorosnę do szosy kiedyś to sobie kupię używanego niebieskiego Honky Tonk ale wcześniej muszę mieć zielonego, szarego albo czarnego Paddy Wagona. Tongue

Ja mam nadzieję że ktoś to może przeczyta i sobie pomyśli... O kura ale fajne i szalone rowery robią, może coś sobie upoluję, bo mi się podoba.
Arkus   13-08-2011, 19:00
#16
spoko to dopiero początek z przełajem, koła ciężkie ale i ja nie lekki (114,5kg 5 minut temu Tongue)

Dzisiaj pojechałem rozjeżdżać się na przełajce, a wyszło z tego:
DST: 164 km
TIME: 7h 32min
AVG: 22,78 km/h
MAX: 61 km/h

Szczegóły na Sport Trackerze i Encomondo

Będą też jakieś fotki z terenu :mrgreen: , rower utaplany w błocie jak na przełąjkę przystało, łańcuch piszczy niemiłosiernie pozbawiony do cna smarowidła itp itd ..... co najważniejsze, pomimo że chwilami dostawał po pupie wrócił w jednym kawałku i nawet koła proste, tylko owijka uwalona :mrgreen:

BIG WARP - 2012
Sport Tracker
Endomondo
marcin0604   13-08-2011, 19:24
#17
Kuba, kurna, dawno nie czytałem tak soczystego posciora. Dzięęki. Wół roboczy mnie powalił, pięknySmile
W ogóle to trochę zazdraszczam Ci tej przełajki a najbardziej to chyba tego eastona 8-)
Wiem, że zabrzmi to cokolwiek śmiesznie z Twojej perspektywy ale ten wideł musi byc bardzo wygodny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

edit: Hmm Patryk, ja mam ultegrę 52-39 Dziękuję za komplement ;-) a kasetę mam zmiękczoną :-P
Arkus   14-08-2011, 01:44
#18
eta jest wół miejski[Obrazek: g_2011_peato_gry.jpg]

BIG WARP - 2012
Sport Tracker
Endomondo
Kuba   14-08-2011, 15:45
#19
Arkus zapakuj na to GT to:
http://urbanvelo.org/wordpress/wp-conte ... e_beer.jpg
http://urbanvelo.org/wordpress/wp-conte ... chairs.jpg
http://bikesarethesolution.files.wordpr ... -large.jpg
http://cog.konaworld.com/wp-content/upl ... 7/pea4.jpg
http://www.flickr.com/photos/ryoba/3845 ... 74280@N25/
Widziałem gdzieś jeszcze foto z trójką dzieciaków z tyłu i jednym na foteliku na kierownicy.
Ten GT wygląda jak Kona Sutra tylko bez bagażników. Rowery typu Ute robi np Surly ale to firma która zajmuje się bardzo specyficznymi rowerami... no i Big Dummy kosztuje 2500 dolarów plus ściągnięcie co w porównaniu z 3600 zł za nowego Ute to trochę sporo.

Tak czy inaczej bardzo fajnego Jake'a masz. I muszę Ci powiedzieć że zazdroszczę. Żeby rozbujać mój rower do twoich maksymalnych prędkości potrzebuję solidnej góry.
Arkus   16-08-2011, 20:01
#20
fotki jacka węża :-P
https://picasaweb.google.com/107061475972933095076

BIG WARP - 2012
Sport Tracker
Endomondo
Strony (3):    1 2 3   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.