Świeżutkie, nowe pancerze i linki gwarantują lekką i dokładną pracę przerzutek. Wystarczy kilka błotnych przejazdów i precyzyjny system zmiany biegów przestaje działać.
Manetka chodzi dużo ciężej a przerzutka nie zmienia dokładnie biegów. W tym przypadku musimy wymienić wszystkie pancerze z linką albo zainwestować w zamknięty uszczelniony zestaw pancerzy typu
GORE. Problem jest mniej odczuwalny dla tych, których rowery wyposażone są w pełne prowadzenie pancerzy, lub dla właścicieli rowerów, których ramy mają wewnętrzne prowadzenie kabli. Na naszym polskim podwórku jest większość użytkownikiem z tradycyjnym prowadzeniem pancerzy przerzutkowych, czyli na przelotki. Inwestycja w linki GORE to nie mały wydatek. Zestaw kosztuje
219 PLN w wersji podstawowej i
269 PLN w wersji ultralight. Są też zestawy typu “koralik” jak
SwissCOMP, koszt
189,90 PLN. Po za walorami estetycznymi, mają funkcję zamkniętego obiegu, tak jak
GORE, chroniącą przed brudem i błotem, przez co gwarantują bezobsługową i bezawaryjną jazdę przynajmniej na 1 sezon wyścigowy. Systemy te sprawdzają się, ale są dość drogie. Proponuje coś tańszego, patent zapożyczony od kolegi. Własny system uszczelniający za grosze, dosłownie.
Zanim przejdę do meritum sprawy chciałem nadmienić słowo o różnych uszczelniaczach na końcówkę pancerzy, które montuje się tuż za przelotką. Te uszczelniacze to dla mnie spowalniacze, które nie dość że hamują pracę linki to dodatkowo zbierają bród i po chwili cały system pada.
Do wykonania naszego zamkniętego zestawu przerzutkowego będziemy potrzebowali końcówkę do pancerza z noskiem. Takowe sprzedaje, np.:
JAGWIRE w dwóch wersjach. Z krótkim noskiem, plastikowe za około
70 gr/sztuka i z długim noskiem aluminiowe za około
4 zł/sztuka. Będziemy potrzebowali komplet dobrych pancerzy i linek.
Zestaw
Shimano Dura-ACE (najlepszy stosunek jakości do ceny) za
50 PLN. będzie idealnym rozwiązaniem. Pancerze przycinamy do odpowiedniej długości, zmieniając oryginalną końcówkę, plastikową
Shimano, na tą od
JAGWIRE z noskiem.
I teraz gwóźdź programu!.......... Do Uszczelnienie wykorzystamy rurki termokurczliwe.
Można je kupić w każdym elektrycznym sklepie lub dużych marketach
Leroy Merlin. Koszt
0,80 PLN za metr rurki, która dostępna jest w różnych kolorach, co może podnieść atrakcyjność wyglądu naszego zestawu. Rurkę
o średnicy 3 milimetrów przycinamy do odpowiedniej długości. Naciągamy ją na nosek a zapalniczką podgrzewamy miejsce łączenia. Rurka termokurczliwa sama zaciśnie się na plastikowym nosku tworząc szczelny zamknięty obieg. To wszystko.
Nasz patent gotowy do użytku. Na tak przerobionych pancerzach jeżdżę
już 4 lata. Sprawdzają się znakomicie w rowerze startowym, a najlepiej w "zimówce" podczas przygotowań do sezonu, kiedy bardzo często jeżdżę w niesprzyjających i ekstremalnych warunkach. Rurki termokurczliwe w mojej "zimówce" zamontowane mam również przy hamulcach V-Breake.
Polecam.
Robert Banach
Zawartość skopiowana z http://banachbrothers.pl/index.php/2-pu ... z-zrob-sam
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak to ma wyglądać:
Ze swojej strony dodam iż skompletowałem już taki zestaw i niedługo taki zestaw będzie u mnie zamontowany :lol:
U mnie z racji iż nie mam przerzutki typu SHADOW dojdzie taka popierdułka na najgorszy odcinek tylnego pancerza przerzutki. Nazywa się
avid rollamajig
To kółeczko jest po to aby wyeliminować zakręt pancerza a wiadomo w tym miejscu zbiera się najwięcej syfu i pancerz się zaciera i stawia opór przez co przerzutka nie przerzuca tak jak jest to na początku.