Strony (3):    1 2 3   
Jurek S   28-02-2014, 18:23
#11
Arkus napisał(a):w drugiej jet napinasz do sprężyny który pewnie zaszedł brudem lub się ukręcił
Pewnie się ukręcił bo mogę kręcić nim w obie strony dowolną ilość razy

Arkus napisał(a):- rozebrać na kawałki bo gorzej i tak nie będzie Smile, kto jak to ale elektryk chyba musi sobie dać radę Smile
- odkręć dolne śruby
- później rozkręć napinasz rozkręcasz analogicznie jak lewą
- w prawej goleni pewnie będzie trochę oleju więc go wylej
- teraz powinny zejść w dół całe szklanki amortyzatora
zobacz co masz w środku czy śrubę i sprężynę czy coś innego, w każdym razie wyczyść to i poskładaj nalewając świeżego oleju
Niestety z drugą golenią nie jest tak prosto bo pokrętło nie ma żadnej śrubki. Być może jest jakoś na wcisk i trzeba podważyć. Akurat rozbierania tej goleni nie ma nigdzie na yotube.
Ale z tego co widać na załączonym filmiku szklanki amortyzatora powinny zejść po odkręceniu tylko dolnych śrub. Fakt, że nie mam dobrego stanowiska, ale młotka użyłem i ani drgnęły. (Zaznaczyłem sobie markerem) Na razie będzie jak jest bo chciałbym na Leniwą się wybrać :-P

Gdybyś nie miał z kim pojeździć
www.forum.krmaksimum.pl
gello1   28-02-2014, 18:50
#12
Masz tutaj Jurek rycinę wnętrzności :mrgreen:

[Obrazek: e12cccacba81717039017115cdf6.jpg] Uploaded with fotem.pl

a tu resztę materiałów

materiały

Lub tu cały spis modeli:


wsio


A co do problemów z demontażem goleni górnych od dolnych. Udało Ci się je rozdzielić???

Jeśli nie to poluzuj dolne śrubki zazwyczaj imbus 5mm i zostaw wkręcone na kilka zwojów. Wtedy weź gumowy młotek lub zwykły i drewienko i uderz w te śruby i powinno odpuścić. Teraz powinno się dać oddzielić golenie górne od dolnych. jeśli nie to prawdopodobnie górne golenie(zapewne stalowe) skorodowały i "spęczniały" i będzie problem to rozdzielić a nawet jak się da to i tak amor jest do wyrzucenia. Brutalnie napisałem ale tak zazwyczaj się dzieje.
Jurek S   28-02-2014, 18:56
#13
gello1 napisał(a):(...)
Jeśli nie to poluzuj dolne śrubki zazwyczaj imbus 5mm i zostaw wkręcone na kilka zwojów. Wtedy weź gumowy młotek lub zwykły i drewienko i uderz w te śruby i powinno odpuścić. Teraz powinno się dać oddzielić golenie górne od dolnych. jeśli nie to prawdopodobnie górne golenie(zapewne stalowe) skorodowały i "spęczniały" i będzie problem to rozdzielić a nawet jak się da to i tak amor jest do wyrzucenia. Brutalnie napisałem ale tak zazwyczaj się dzieje.
Dokładnie tak zrobiłem, ale bez skutku. Undecided
Więc może czeka mnie ta 3-cia alternatywa :-?

Dodam, że mój model jest jeszcze starszy, bodajże 2007 rok. Patrząc na rysunki są pewne różnice co nie zmienia faktu, że rozdzielenie amortyzatora powinno być możliwe po odkręceniu dolnych śrubek.
Na szosie sprawuje się bardzo dobrze, idealna blokada :-P

Gdybyś nie miał z kim pojeździć
www.forum.krmaksimum.pl
pawlaczyskis   28-02-2014, 20:22
#14
Skoro nie chce odpuścić to już wiesz gdzie jest zapieczony Wink Jeżeli potrzebujesz pomocy to daj znać Smile

Nie rodzisz się najlepszym. Najlepszym się stajesz!
paweł1000   28-02-2014, 20:48
#15
Jak potrzebujesz pilnie sprawny amortyzator to mogę pożyczyć Suntour (chyba 4610) wszystko w nim działa, tylko goleń górna trochę podrdzewiała od wewnętrznej strony, no i jest trochę poobijany, blokada w każdym razie działa i sama amortyzacja oczywiście też działa. Wymieniłem ten amor właśnie na VITA (wersja z manetką), ten mi został i sobie leży bezużyteczny.
Jurek S   28-02-2014, 22:42
#16
paweł1000 napisał(a):Jak potrzebujesz pilnie sprawny amortyzator to mogę pożyczyć Suntour (chyba 4610) wszystko w nim działa, tylko goleń górna trochę podrdzewiała od wewnętrznej strony, no i jest trochę poobijany, blokada w każdym razie działa i sama amortyzacja oczywiście też działa. Wymieniłem ten amor właśnie na VITA (wersja z manetką), ten mi został i sobie leży bezużyteczny.
Dzięki. Na razie musi być taki jaki jest. Po prostu mam sztywny widelec :-P
Ale już wstępnie umówiłem się z pawlaczyskis i spróbujemy coś po niedzieli podziałać.

Gdybyś nie miał z kim pojeździć
www.forum.krmaksimum.pl
gello1   28-02-2014, 23:01
#17
Nawet jak wam się da to rozłączyć to i tak nic to nie da. Bo golenie będą miały wżery i ni jak to będzie działać. Ale można zrobić tjuna ale na kilka przejażdżek.
Zeszlifować korozję papierem ściernych ale to spowoduje powiększenie się luzów kosztem jakiejś pracy. Ale wilgoć zrobi swoje i szybko korozja powróci. A może po demontażu okazać się że ze stali zostało próchno i nic z tego już nie będzie. Ale zadziałajcie o ile uda się rozłączyć to przynajmniej zobaczycie co tam się urodziło :mrgreen:
pawlaczyskis   28-02-2014, 23:06
#18
gello1, tak rozmawialiśmy dzisiaj o tym telefonicznie. Ale zawsze jest cień szansy, że to nie korozja... tak dobra Tongue wiem - korozja Tongue

Ale jeszcze zajrzymy! Wink

Nie rodzisz się najlepszym. Najlepszym się stajesz!
Jurek S   28-02-2014, 23:16
#19
gello1 napisał(a):Nawet jak wam się da to rozłączyć to i tak nic to nie da. Bo golenie będą miały wżery i ni jak to będzie działać. Ale można zrobić tjuna ale na kilka przejażdżek.
Zeszlifować korozję papierem ściernych ale to spowoduje powiększenie się luzów kosztem jakiejś pracy. Ale wilgoć zrobi swoje i szybko korozja powróci. A może po demontażu okazać się że ze stali zostało próchno i nic z tego już nie będzie. Ale zadziałajcie o ile uda się rozłączyć to przynajmniej zobaczycie co tam się urodziło :mrgreen:
Tak naprawdę nie lubię takich połowicznie rozwiązanych problemów. Mentalnie :-) juz się przygotowuję na zakup amorka, ale chciałbym zobaczyć co jest przyczyną niedziałania tego. Wygląda na to, że uszczelki są w dobrym stanie. Tak teraz pomyślałem, czy myjka ciśnieniowa mu (amorkowi) nie pomogła Undecided

Gdybyś nie miał z kim pojeździć
www.forum.krmaksimum.pl
pawlaczyskis   28-02-2014, 23:21
#20
No ba! To w pierwszym szeregu przyczyniło się do zaistniałej sytuacji. Potencjalny brak regularnych serwisów stoi zaraz obok Wink

Nie rodzisz się najlepszym. Najlepszym się stajesz!
Strony (3):    1 2 3   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.