Zależy, czy masz amortyzator powietrzny, czy na sprężynie lub elastomerze. Te sprężynowe (często najtańsze) są, z tego, co wiem, dość trudne do regulacji, bo wiąże się to z wymianą sprężyny na inną (poprawcie mnie, jeśli źle mówię). Podobnie w elastomerowych - regulacja polega na wymianie wkładek elastomerowych. W droższych, powietrznych, regulacja twardości odbywa się poprzez zmianę ciśnienia powietrza w komorze powietrznej.
Regulacji twardości dokonuje się stosownie do masy rowerzysty i jego upodobań. Od tego w gruncie rzeczy przecież zależy przyjemność z jazdy i odpowiednie prowadzenie się roweru w terenie.
Inną bajką są inne ustawienia amorka: tłumienie powrotu, tłumienie kompresji, czy blokada skoku. Ich dokonuje się poprzez pokrętła na goleniach (mogą one się znajdować od góry, jak i od dołu goleni).
Podaj więcej informacji na temat swojego amorka (producent, model), a będzie można powiedzieć dokładniej, jakie regulacje on posiada i może w jaki sposób ich dokonać :-)
god@localhost# killall animals && killall people && umount /dev/world && halt