Strony (5):    1 2 3 4 5
Tom   16-09-2012, 18:31
#41
Przedstawiam kolejne opracowanie, które jest kontynuacją studium "Zdarzenia drogowe
z udziałem rowerzystów w latach 2006-2008"
( patrz kilka postów wyżej :-P )

Zdarzenia rowerowe z udziałem rowerzystów w latach 2008 - 2011

Źródło: gddkia.gov.pl
Tom   30-09-2012, 22:17
#42
Pojawił się właśnie Raport o stanie bezpieczeństwa w Polsce w 2011 roku polecam w szczególności rozdział 13 Zagrożenia w ruchu drogowym :-?

Źródło: bip.msw.gov.pl
yoshko   14-03-2013, 22:38
#43
Co sadzicie o tym?

http://www.youtube.com/watch?v=LiXNXUj04G8
Piiotr   14-03-2013, 23:49
#44
Kupujcie bajery z LIDLa, ale najlepiej jeździjcie tam gdzie nie ma samochodów. Polska :-)
Lech   15-03-2013, 08:48
#45
yoshko napisał(a):Co sadzicie o tym?

http://www.youtube.com/watch?v=LiXNXUj04G8

To info z youtube:

"Wszystkie komentarze
Dodawanie komentarzy do tego filmu jest wyłączone." :mrgreen:

"It's not the kill
It's the thrill of the chase"
qavtan   15-03-2013, 09:25
#46
Minusujcie ścierwo. Prawo jest jasne. Zasada ograniczonego zaufania jest aktualna, ale to co tu wygadują to jakaś porażka, która wprowadzić może tylko zamęt.

Sprawę omawiają na Facebooku m.in.
https://www.facebook.com/pages/Polska-n ... ref=stream
https://www.facebook.com/ChodzNaRower?ref=stream
Tom   15-03-2013, 13:30
#47
"Za chwilę sezon rowerowy i motocyklowy rusza pełną parą. To dobry czas na rozmowy, dyskusje i wymianę opinii o zasadach bezpieczeństwa, sposobach ich realizowania. Zapraszamy do wysłuchania głosu w tej dyskusji rzecznika komendy Głównej ins. Mariusza Sokołowskiego" - info pod filmem.

Uwielbiam takie "dyskusje" w której zabiera głos/mówi tylko jedna osoba :lol:

Teraz będzie straszna nagonka na KGP, na forach będzie kipieć, frustraci będą mogli się wykazać. Sprawa jest prosta:
Mario chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Miało być w dobrej wierze, ale źle się do tego zabrano.

Przede wszystkim, w pierwszej kolejność powinien paść jasny przekaz, ale nie do rowerzystów a do KIEROWCÓW jak się zachować, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów.
Będę generalizował, ale mam ku temu podstawy, większość kierowców nie zna obecnie obowiązujących przepisów! Bazują na tych sprzed kilkunastu lat, nie śledzą zmian.

Przykład pierwszy z brzegu: zawracają na skrzyżowaniu z sygnalizatorem S-3 z pasa, który jest wyłącznie do skrętu w lewo.
Pytanie dlaczego tak robią: jedną z odp. może być fakt, że za czasów jak robili prawo jazdy to takich skrzyżowań jeszcze nie było. A w tej chwili taka organizacja ruchu na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym to już praktycznie standard.

Natomiast w drugiej kolejności powinien być apel do rowerzystów, by pomimo, że to pierwszeństwo na przejazdach itp mają, to nie zwalnia to ich z logicznego myślenia, podobnie jak z pieszymi na przejściu oznaczonym tylko tabliczką D-6
Jeżeli samochód zderzakiem jest już na linii P-11 wyznaczającej przejazd dla rowerzystów a biker z rozpędem nagle nadjedzie, to kierowca nie wiele jest w stanie zrobić. Trzeba to zrozumieć.

Już to gdzieś na naszym forum pisałem, zmiana mentalności, znajomość przepisów, rozwaga i kultura jazdy to klucz do sukcesu. Symbioza kiedyś nastąpi ;-) ważne żeby jak najszybciej do niej dążyć!

Uprzedzam ataki, nie bagatelizuję problemu, bo tematyką BRD o raz samym ruchem drogowym interesuję się z racji wykonywanego przeze mnie zawodu, bo to moja pasja zarazem.
Moi „podopieczni” te problemy do których dochodzi na linii kierowca-rowerzysta mają omawiane na zajęciach. I na nich muszą się często postawić: raz w położeniu kierowcy, a raz rowerzysty. Do trafnych wniosków dochodzą sami.

Śmieszą mnie natomiast te „lajki” minusowanie itd. i wzajemne się nakręcanie. Nie tędy droga.
Tu tylko, w tej sytuacji, prośba do KGP o sprostowanie ma jakikolwiek sens.
Tom   18-08-2013, 23:36
#48
To już trochę tradycja ;-)
że w tym wątku przedstawiam raporty dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym rowerzystów i oto kolejny z nich tym razem za rok 1012
pt. "Rządowy dokument: Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2012 r."

Źródło: sejm.gov.pl

EDYTA:

Natrafiłem właśnie na Raport o stanie bezpieczeństwa w 2012 roku

Źródło: msw.gov.pl

Polecam w szczególności rozdział 13 Zagrożenia w ruchu drogowym str. 268
Tom   02-05-2014, 16:11
#49
Świeżutki raport dla zainteresowanych Wypadki drogowe w 2013 roku

"W 2013 roku rowerzyści uczestniczyli w 4 723 wypadkach drogowych, w których
zginęło 317 osób, a rany odniosły 4 573 osoby. Wśród ofiar największą grupę stanowili sami
rowerzyści – 304 zabitych oraz 4 144 rannych.
Większość wypadków z udziałem rowerzystów miała miejsce na obszarze
zabudowanym – 4 012 zaś na obszarze niezabudowanym wypadki cechowały się wysoka
ofiarochłonnością, w 711 wypadkach zginęły 132 osoby, tj. w co piątym wypadku była ofiara
śmiertelna, gdy na obszarze zabudowanym w co dwudziestym drugim".


Źródło: policja.pl

Polecam w szczególności rozdział: VII.2 Bezpieczeństwo rowerzystów

PS
Wskaźnik liczby zabitych na 100 wypadków -> Lubelskie na 2 pozycji :-(
Tom   20-09-2016, 19:01
#50
Korzystając z urlopu... Big Grin 
Nadrabiam zaległości, bo wiem, że przynajmniej 2 osoby to interesuje ;-)

"W  2015 roku rowerzyści uczestniczyli w  4 634 wypadkach drogowych, w  których zginęły 303 osoby, a rany odniosły 4 473 osoby. Wśród ofiar największą grupę stanowili sami rowerzyści – 300 zabitych oraz 4 111 rannych. W porównaniu do roku ubiegłego, zmniejszyła się liczba wypadków z udziałem rowerzystów o 216 (-4,5%)."

Wypadki drogowe w 2015 roku

Źródło: Policja.pl


Stosowanie kasków ochronnych przez użytkowników motocykli, motorowerów i rowerów w Polsce w 2015 roku I Sesja pomiarowa

Bezpieczeństwo rowerzystów w statystykach 2016

Źródło: obserwatoriumbrd.pl



No... to tyle Wink
Strony (5):    1 2 3 4 5
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.