Zapomniałem o jednej dość istotnej rzeczy. Tarcze piszczą, brzęczą, grają itd. Czy masz ośkę 9 mm czy 20 mm prawdopodobnie usłyszysz że amor pracuje na boki, tak samo rama.
Do tego klocki kosztują dość sporo. Nie licz na to że kupisz tanie zamienniki, w tarczówkach jeździ się albo na oryginalnych albo na kool-stopach (i jeszcze jednej firmie), z tym ze Kool-stopy nie bardzo są tańsze od oryginałów (często droższe).
Ustawianie hamulców tarczowych żeby tarcza ładnie chodziła jest dość nerwochłonne, bo tarcze mają prawie zawsze bicie.
Wszystko zależy od tego jak podchodzisz do hamulców. Prostrze Vki sprawdzą się jeśli nie chcesz się babrać w tarczówkach, tarczówki się sprawdzą jeśli potrzebujesz lepszej pracy hamulców.
Aha... I jeszcze ważne jaki masz wideł, bo to że wideł do XC złapie luzy od strony tarczy to jest pewne. Pytanie jak szybko?