darist napisał(a):No i w ten oto sposób poznaliśmy szczegóły Wielkiej AkcjiNie przesadzasz aby z szukaniem dziury w całym?
Najlepiej obrazić się niż udzielić informacji, której nigdzie nie ma.
kowalik.krzysztof napisał(a):zdjęcia na końcu
Aleksander W napisał(a):A czego jeszcze nie wiesz? Jeśli tego czy trzeba mieć własny sprzęt to mówię że trzeba. Cateringu też nie będzie.
maYkel napisał(a):Chłopaki podali informacje i linki: co, gdzie, kto i kiedy - wszystko wiadomo. Czego ci jeszcze brakuje?
Aleksander W napisał(a):W mediach też będzie o akcji.Jak rozumiem w mediach będzie relacja z tej akcji, tak w ramach zawstydzania tych, którzy powinni z urzędu zajmować się ścieżką. Jeżeli tak, to może to odnieść pozytywny skutek... choć najprawdopodobniej przejdzie bez większego odzewu.
maYkel napisał(a):to zamilknij zamiast bez sensu bić pianę
maYkel napisał(a):Niepotrzebnie moim zdaniem zacząłeś od błaznowatego naigrywania się
darist napisał(a):Tylko, że tak faktycznie dopiero właśnie On cokolwiek wyjaśnił po ok. 1,5 doby od założenia tematu.
Cytat:Faktycznie akcja niesamowicie nagłośniona medialnie :mrgreen:
Po co się wysilać... RowerowyLublin dostępny dla wszystkich
Drogi Aleksandrze, odpuściłem sobie szukanie informacji na innych stronach.
Cytat:Porozumienie Rowerowe Lublin oraz Stowarzyszenie „Forum Rozwoju Lublina”
zapraszają do udziału w społecznej akcji pt.
„Sprzątnij sobie ścieżkę rowerową”
29 maja 2010r. (sobota)
od godz. 10:00
Miejsce:
droga rowerowa wzdłuż Bystrzycy
przy Lubelskim Klubie Jeździeckim
Cel akcji:
W ramach akcji, do której serdecznie zapraszamy także mieszkańców Lublina (potrzebne własne narzędzia), zamierzamy przy pomocy łopat, motyk i sekatorów odzyskać dla pieszych i rowerzystów fragment bardzo zarośniętego ciągu pieszo-rowerowego na wysokości LKJ. Obecnie zieleń znacznie ogranicza zarówno szerokość ciągu, jak i widoczność na zakręcie, co stwarza niebezpieczeństwo kolizji lub wypadku. Skoro nie możemy liczyć na Urząd Miasta (o czym poniżej), to przystępujemy do działania w myśl zasady obywatelu chcesz mieć dobrze - radź sobie sam.
Inspiracja:
Inspiracją dla naszych działań była akcja przeprowadzona w kwietniu 2010 roku przez śląskich studentów, którzy na własny koszt wymyli część dworca kolejowego Katowice Ligota (http://www.youtube.com/watch?v=u2awOnXC6Tk).
Skąd wziął się ten pomysł?
W dniu 25 maja 2010r. Wydział Gospodarki Komunalnej UM Lublin, odpowiadając na pismo Porozumienia Rowerowego poinformował, iż nie ma aktualnie żadnych wolnych środków finansowych na oczyszczenie nawierzchni dróg rowerowych z zarastającej ich trawy. Niektóre odcinki ciągów pieszo-rowerowych są obecnie węższe nawet o połowę w stosunku do pierwotnego stanu, a szerokość pasa trawy na kostce przekracza miejscami 1m po każdej stronie.
Źródło problemu:
Pragniemy jednak podkreślić, iż sednem problemu nie jest brak środków finansowych, tylko zastosowany rodzaj nawierzchni. Od wielu lat lubelscy rowerzyści apelują o stosowanie na drogach rowerowych najbardziej komfortowej dla nich, a jednocześnie tańszej, nawierzchni asfaltowej, na której m.in. problem zarastania nie występuje. Działania te są niestety bezskuteczne, zaś Wydział Dróg i Mostów Urzędu Miasta uparcie forsuje kostkę brukową, uzasadniając to argumentami nie odpowiadającymi obecnym rozwiązaniom technicznym stosowanym zarówno na świecie jak i w Polsce (np. Gdańsk, Radom).
Dlatego też proponujemy wszelkie pytania na w/w temat kierować do Pana Eugeniusza Janickiego, Dyrektora Wydziału Dróg i Mostów UM Lublin, jako osoby bezpośrednio decydującej o stosowaniu nawierzchni brukowej na drogach rowerowych w Lublinie.
Porozumienie Rowerowe - twory je grupa rowerzystów, którzy na zasadzie umowy społecznej postanowili publicznie działać w interesie lubelskiego ruchu rowerowego, w szczególności poprzez tworzenie przyjaznej infrastruktury rowerowej i promowanie roweru jako środka codziennej komunikacji w zakorkowanym mieście. Porozumienie administruje stroną internetową www.LublinRowerem.pl
Forum Rozwoju Lublina - celem Stowarzyszenia jest działanie na rzecz rozwoju Lublina i jego aglomeracji, w szczególności wspieranie, opiniowanie, inspirowanie działań władz publicznych i podmiotów prywatnych w zakresie polityki przestrzennej, ochrony zabytków i dziedzictwa architektonicznego, polityki komunikacyjnej, działań prorozwojowych i promocyjnych, rewitalizacji przestrzeni, ochrony środowiska i terenów zielonych, infrastruktury miejskiej, estetyki architektury i jej jakości, sportu i rekreacji. Więcej na www.frl.org.pl