Strony (20):    1 2 3 4 5 6 ... 20   
holden   09-07-2009, 16:07
#31
Ja w uzasadnieniu widzę że była po przeciwnej stronie:
Cytat:Ocenę, czy wiedząc o istnieniu ścieżki rowerowej po przeciwnej stronie jezdni, rowerzyści poruszający się inną stroną drogi, na której nie obowiązywał znak zakazu poruszania się rowerów popełnili wykroczenie zarzucane im we wniosku o ukarania, biegły pozostawił do oceny sądu.
Jest tam też napisane, że prowadziła w tym samym kierunku (ale mimo to, jak widać w powyższym cytacie, była po przeciwnej stronie) stąd pewnie Twoja pomyłka ;-)

"Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever." - L. Armstrong
Jurek S   09-07-2009, 16:43
#32
Pytanie, co to znaczy ścieżka prowadząca w kierunku, w którym się poruszam? Czy istnieją w Polsce ścieżki jednokierunkowe. Chłopaki chyba się zupełnie nie bronili.

Gdybyś nie miał z kim pojeździć
www.forum.krmaksimum.pl
mamut77   10-07-2009, 00:04
#33
Ciekawa sprawa z tą jazdą ulicą, kiedy ścieżka jest obok.
Cytat z tego krakowskiego poradnika:

"Rowerzysta nie ma obowiązku wiedzieć, że 30 m obok niego ktoś postawił znak drogi rowerowej. Jeśli na jezdni nie ma zakazu ruchu rowerów albo jeśli znak drogi rowerowej nie pojawia się bezpośrednio po prawej stronie, to można jechać jezdnią."

I teraz bądź, czlowieku, mądry. Co źródło to najwyraźniej inna opinia. I co ewentualnie dla sądu może oznaczać "bezpośrednio" (że przy krawężniku, czy tylko w zasięgu wzroku).
Poza tym, jak widać po przykładzie z tymi dwoma rowerzystami, jak przydzie co do czego to pewnie cykliście udowodnią, że jednak wiedział.
kropka   12-07-2009, 14:06
#34
Ja z pytaniem. Czy rowerzysta zawsze ma obowiązek zmienić pas ruchu zgodnie ze strzalkami na jezdni bo mi wydaje się to troche ryzykowne kiedy ruch jest duży. Do tego zdarzyło mi się, że ktoś nie chciał mnie wpuścić na ten pas obok tylko zatrzymał się obok kiedy ja już skręciłam.

"Obywatelu! Bądź czujny, rowerzyści nie śpią i nie jedzą... Oni czekają w mroku, aby przejechać ci znienacka 26-calówkami po nogach." - Nonsensopedia
KermitOZ   12-07-2009, 18:39
#35
Jak jeździsz po ulicy to zawsze musisz przestrzegać wszystkich zasad ruchu drogowego (z wyłączeniem Alley Cata, gdzie lepiej nie trzymać się tak kurczowo przepisów Wink).

Niestety jest to niezbyt bezpieczne, ale gdy odpowiednio wcześniej się pomyśli o tym jaki manewr chce się wykonać i zacznie się go w miarę wcześnie sygnalizować to wszystko da radę zrobić tak jak trzeba Smile

GrzegorzMazur.pl
Go hard or die hard!
msz   12-07-2009, 19:11
#36
(z wyłączeniem Alley Cata, gdzie lepiej nie trzymać się tak kurczowo przepisów Wink).

nie sądziłem, iż będę odczuwał dziś z tego taką frajdę... na co dzień oczywiście jeżdżę zgodnie z przepisami, może dlatego fajnie było przemykać obok stojących na czerwonym samochodów :mrgreen:
maYkel   12-07-2009, 21:11
#37
Nie bez powodu niektórzy wyróżniają jazdę:

- lajt
- hard
- alleycat hard [Obrazek: twisted.gif][Obrazek: w15.png]
kropka   12-07-2009, 21:52
#38
Tak dokładniej to chodziło mi o taką sytuację, że jadę jezdnią która ma więcej niż jeden pas a przed sobą mam skrzyżowanie. Czy muszę zmienić pas jadąc prosto, wtedy kiedy po przejechaniu skrzyżowania nadal pozostaje na pasie bliższym środka jezdni? Kiedy tak zrobię, mogę mieć problem z powrotem na pas przy brzegu ulicy, bo samochody czasem zaczynają wyprzedzać z prawej.

"Obywatelu! Bądź czujny, rowerzyści nie śpią i nie jedzą... Oni czekają w mroku, aby przejechać ci znienacka 26-calówkami po nogach." - Nonsensopedia
Wieśko   12-07-2009, 22:32
#39
Jeżeli twoim celem jest pozostawać jak najbliżej prawego skraju drogi, bo dla ciebie wydaje się to bezpieczniejsze, to pozostaje mi tylko potwierdzić to, co powiedział już Grzesiek - będzie to niezgodne z przepisami. Czy to nie ciebie denerwowało trąbienie kierowców na widok twoich zachowań? Nie dawaj im powodów do tego ;-)
mamut77   12-07-2009, 23:09
#40
Przepisy przepisami, zdrowy rozsądek zdrowym rozsądkiem. Nie promuję oczywiście łamania przepisów, ale zmieniać na siłę pas w pewnych sytuacjach to po prostu ryzyko. Liczy się to, czy wyjdziesz cało z manewru, nie to czy otrąbią. Jeżeli przelatujesz skrzyżowanie z tak zwanego marszu, powiedzmy w godzinach szczytu, nie zawsze jesteś w stanie zmienić ten pas. I wciskanie się w takiej sytuacji na siłę to lekko poroniony pomysł.
Strony (20):    1 2 3 4 5 6 ... 20   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.