gello1 napisał(a):a Mavic xm117 jest niekapslowana to jakbym miał zaplatać to na XM317.Jeśli Ci zależy na kasie, to swobodnie zaplataj na xm117. W zimówce mam osobiście od 3-4 lat, nic złego się nie dzieje, zresztą nie tylko mi i szczerze mówiąc niespecjalnie widzę powód, żeby dopłacać do 317 przy tej klasie obręczy.
gello1 napisał(a):xm317 jest kapslowana a xm117 nie. Czy ta rożnica przekłada się na wytrzymałość czy tylko to element estetyczny?Teoretycznie kapslowanie wzmacnia obręcz wokół mocowania szprych przed mikropęknięciami od naprężenia, od których może potem polecieć dalej i rozejść się w pół. Ale jeszcze nigdy nie widziałem pękniętej obręczy z tego powodu. Zresztą samo oczkowanie nie jest niewiadomo jaką technologią, ot wokół dziury zawinęli trochę materiału i jest taka różnica, szału nie ma (i specjalnej różnicy też). Poza tym jeśli się tak obawiasz to może Cię to przekona, że topowe obręcze ZTR bardzo popularne ostatnio wśród 'ścigantów' też są niekapslowane a ważą tylko lekko ponad 300g i kosztują od 300zł za obręcz...