Strony (8):    1 ... 4 5 6 7 8   
Jurek S   22-07-2010, 09:24
#61
Co do zielonego FL potwierdzam opinię. Chociaż w tym roku użytkuję rohloffa. Rzeczywiście jest dobry, ale nie nadaje się do smarowania na trasie z racji swojej gęstej konsystencji. W domu rozgrzewam go we wrzątku i jakoś daje radę. Ostatnio rozcieńczyłem go trochę benzynką i też się sprawdza. Przed użyciem dokładnie wstrząsnąć. Łatwiej wnika w łańcuch. Benzyna szybko wyparowuje, a smar zostaje. Ostrzegam ;-) , że dopiero zacząłem takie kombinacje więc nie wiem jakie będę efekty w dłuzszym czasie.

Gdybyś nie miał z kim pojeździć
www.forum.krmaksimum.pl
patkos   22-07-2010, 11:09
#62
Nie myjcie łańcuchów w benzynie, to śmierć dla łańcucha.
Łańcuch po płukance w benzynie jest suchy jak pieprz. Już nigdy po czymś takim nie będzie należycie pracował. Ja w ten sposób załatwiłem sobie Srama PC-991.
Moczył się później 2 dni w oleju (godzinę w rozgrzanym) ale i tak pracował beznadziejnie. Skończyło się na kupnie nowego. Radzę myć łańcuchy w ropie.

Kolejnym moim błędem było kupno teflonowego, czerwonego Finish Line.
Poza tym, że mało się syfi to jest raczej kiepski. Słabo smaruje i na krótko starcza po nasmarowaniu.
Wieśko   22-07-2010, 12:19
#63
Na wyjazd sześciodniowy (ponad 500 km) użyłem rohloffa. Wytrzymał. Nic mi nie piszczało. Były zgrzyty przez jakiś czas jak się przejechało po piachu, ale to normalne, jednak łańcuch nie wysechł. Nie łapał też dużo brudu.
Fakt - jak się smaruje, to jest wrażenie, że kropla pozostanie taka przyklejona, ale po jakimś czasie jednak wnika do sworznia. Z podgrzewaniem to na pewno dobry pomysł, zwłaszcza jak temperatury spadną.
FL żadnego nie używałem, więc nie mam porównania.
Kuba   22-07-2010, 12:50
#64
Mi zielony dobrze smaruje ale potem wszystko jest zasyfione. Spokojnie daje radę raz na kilka dni w terenie. Ale marzenia o ładnym napędzie i czystych kółkach przerzutki idą w niepamięć. Ten pomysł z ogrzewaniem wody żeby lepiej wnikał jest ciekawy. Na pewno przetestuję jak będę miał przed sobą wypad w mokre warunki.

FL czerwony nadaje się do posmarowania łańcucha roweru który stoi w sklepie. Ładnie wygląda ale smarować w trasie trzeba co godzinę.

Wczoraj byłem przekonany że kupię Rohloffa ale zajrzałem do inżynierii i kupiłem smar Shitmano na suche... 18zł za 100ml brzmi niegłupio. Zobaczę co to jest warte. A jak będzie więcej kasy to kupię Rohloffa.

Patkos a czym myć? Ja używam rozcieńczalnika do farb (jest trochę słabszy). Wcześniej używałem rozpuszczalników FL ale to trochę droga impreza więc się przerzuciłem na rozcieńczalnik.

Tak sobie myślę że może się zgłosić do Shimano Polska z zapytaniem czy nie chcieliby użyczyć jednego dużego (z 0,5 l - 1l) opakowania smaru na taki cel w zamian za opis sponsorem jest Shimano czy coś... No i jak ktoś ma dobrze gadane mógłby spróbować w sklepach bo to akcje lokalna.
maYkel   22-07-2010, 12:54
#65
FL czerwony nie jest taki znowu ostatni. Zapominacie że to smar o bardzo konkretnym zastosowaniu. I na wyjazdy szosowe gdzie ani wody nie uświadczysz ani pyłu nadaje się całkiem dobrze. Do tego prawie nie zbiera brudu co jest dobre dla łańcucha i dla spodni.

Niestety wystarczy nawet kałuża żeby cały smar spłynął. ;-)
Harkonnen2   22-07-2010, 15:38
#66
Jeśli można, to wtrącę swoje trzy grosze :-) Stwierdzę przewrotnie może, że z punktu widzenia proponowanej akcji nie ma najmniejszego znaczenia czym będzie się smarować. Przeciętny użytkownik i tak nie rozróżni efektu działania Rohloffa od Finish Line'a, czy w końcu od zwykłego wazeliniaka (chyba, że ktoś mu te różnice uświadomi na przykład za pomocą odpowiedniej pogadanki with charts'n'graphs'n'stuff ;-) ). Innymi słowy nie ma sensu tutaj dyskutować który olej lepszy, bo w końcu nie chodzi o brand fight tylko o to, żeby pokazać przeciętnemu użyszkodnikowi dwóch kółek, że powinien smarować. Czymkolwiek, nawet smalcem jeśli go nie stać na jakikolwiek olej :-P. Człowiek, któremu się posmaruje i zauważy, że mu nie skrzypi, sam jużmoż sobie resztę w główce e poukłada, a w razie czego można pomyśleć i na drugiej stronie ulotki wrzucić kilka nazw olejów ze skrótowym opisem. Dlatego z punktu widzenia akcji promocyjno-reklamowo-społecznej, wydaje mi się, że trzeba po prostu wybrać olej tani, w miarę wydajny i szybki do zastosowania (gęściaki wszelkie więc odpadają, bo nikt raczej nie będzie czekał nie wiadomo ile aż wniknie, ani raczej nie będziecie się bawić w podgrzewanie na kuchence gazowej). A czy to będzie Hipol, Vexol, czy wazelinowy, to rzecz powiedzmy drugorzędna.

Trzecia rzecz. Jeśli projekt ulotki zaproponowany przez osobę mą skromną przypadł do gustu ogółowi, to czy ktoś ma ewentualny pomysł na wypełnienie jakimś tekstem w języku polskim? KermitOZ podesłał mi poprawkę jedną, którą już wdrożyłem. Piszę, bo najbliższy tydzień będę całkowicie poza możliwością zrobienia czegokolwiek w tym kierunku.

Wszechkozacki Związek Hodowców Gronkowców - Oddział Zamiejscowy
JID: <!-- e --><a href="mailto:harkonnen2@jid.pl">harkonnen2@jid.pl</a><!-- e -->
Kuba   22-07-2010, 15:50
#67
Pogawędka na temat smarów to raczej offtop. Nie ma znaczenia jakim byleby był do łańciuchów, a nie jakiś lep na muchy, kurz, błoto i dzieci do lat 3. Aczkolwiek niegłupim pomysłem byłby smar przed którym czyścić nie trzeba (podobno), bo takowe są.

Zapomniałem dopisać że te ulotki to moim zdaniem A6 powinny być. Wręczać A4 jest niewygodnie. Wozić toto w kieszeni też.
patkos   22-07-2010, 15:57
#68
Kuba napisał(a):Patkos a czym myć? Ja używam rozcieńczalnika do farb (jest trochę słabszy). Wcześniej używałem rozpuszczalników FL ale to trochę droga impreza więc się przerzuciłem na rozcieńczalnik.
Najlepiej ON ze stacji benzynowej lub z baku jeżeli masz dieselka Wink.
Ma on taką zaletę, że łańcuch pozostanie po płukaniu tłusty w środku i na zewnątrz.
Paweł K.   25-07-2010, 13:53
#69
patkos napisał(a):
Kuba napisał(a):Patkos a czym myć? Ja używam rozcieńczalnika do farb (jest trochę słabszy). Wcześniej używałem rozpuszczalników FL ale to trochę droga impreza więc się przerzuciłem na rozcieńczalnik.
Najlepiej ON ze stacji benzynowej lub z baku jeżeli masz dieselka Wink...
Nawet jeśli nie masz dieselka to gwarantuję, że ktoś na parkingu go ma :mrgreen:

Moja ortografia jest pełna natury-same byki!!Big Grin
Pozdrawiam,
Paweł K.
Kuba   25-07-2010, 18:24
#70
Jeśli pozostaje tłusty to chyba niezbyt czyści. Mi chodzi o to żeby stary spracowany i zasyfiony smar wyczyścić. Większość osób które znam czyszczą benzyną i nie narzekają. Środki do czyszczenia łańcucha też odtłuszczają (w końcu nazywane są odtłuszczacze).
Strony (8):    1 ... 4 5 6 7 8   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.