Rożnica między tymi rowerami jest jakaś:
10-V ma najtańsze przerzutki przód/tył,
słabszy amortyzator niż 20-V
20-V ma lepszy amortyzator z blokadą skoku,
lepsze przerzutki, inne pedały,
inna piasta z tyłu pewnie droższa,
korba (czyli przednie zębatki) ta sama,
reszta taka sama j/w
40-V lepsza przerzutka z tyłu,
korba (przednie zębatki) shimano czyli pewnie lepszej jakości niż ten SR CW-XCC-T102-PBG,
inna opona z przodu pewnie droższa,
inna kierownica i sztyca (czyli ta rura pod siodełkiem która idzie do ramy) pewnie lepszej jakości,
reszta jak w 20-V
Czy warto dokładać do 40-V, nie wiem. Wiem, że zmiany jakie zostały wprowadzone nie są, aż tak istotne aby miały jakiś duży wpływ na odczucia w trakcie jazdy.
Ja myślę, że wystarczy kupić 20-V, jeździć na tym co tam jest, a jak się coś zużyje wymienić na lepsze.
Ale to tylko moje skromne zdanie i decyzję musisz podjąć sama.