Strony (4):    1 2 3 4   
piotrekgp   11-07-2011, 21:19
#21
Suchy, oddałeś ramę sprzedawcy i on wysłał do dystrybutora czy sam wysłałeś?
A co do samych kosztów. Klient nie ponosi kosztów cła i przesyłki jeśli gwarancja jest uznana. Takie koszta ponosi przedstawiciel. Tym bardziej, że już raz zapłaciłeś za ramę (a za tym już wliczone cło).
Jeśli przedstawiciel domaga się pokrycia tych kosztów to coś już kręci. Zawsze można wspomnieć o rzeczniku konsumenta i UOKIK. Możesz też wspomnieć że czujesz że próbują wyłudzić kasę od Ciebie i zastanawiasz się czy tego nie zgłosić do odpowiednich służb.
Jeśli będą się upierać przy tym, że masz zapłacić to możesz próbować odstąpić od umowy :-D ponieważ narażają Ciebie na w/w dodatkowe opłaty. I pytanie, czy coś wspominali że będziesz musiał płacić lub coś podobnego jak przyjmowali ramę?

I jak zwykle nikt nie wspomniał o Ustawie i odpowiedzialności sprzedawcy (w tym warunkach sprzedaży).

I najważniejsze pytanie: gdzie kupiłeś ramkę/rower. W kraju czy za granicą.
michalbrodowski   11-07-2011, 21:46
#22
piotrekgp napisał(a):I jak zwykle nikt nie wspomniał o Ustawie i odpowiedzialności sprzedawcy (w tym warunkach sprzedaży).
Masz gdzieś w zanadrzu tekst ustawy na temat odpowiedzialności sprzedawcy? Chętnie bym poczytał.

Wszystkich nas w końcu wytępi forumowe gestapo...
suchy   11-07-2011, 22:23
#23
Dzięki za odpowiedź.

W karcie gwarancyjnej nic o dodatkowych kosztach nie pisze.
Sklep gdzie kupiłem rower skontaktował mnie bezpośrednio z osobą odpowiedzialną w firmie SSC (dystrybutor) za reklamacje.

Spróbuje przedzwonić jutro do rzecznika praw konsumenta i ewentualnie napisać maila do dystrybutora.

Z tego co słyszałem reklamacje w tej firmie to ciężka sprawa.
Sam aby uzyskać odpowiedz na pytanie, kiedy mniej więcej mogę spodziewać się ramy, musiałem pisać maila z kopią do prezesa i wiceprezesa.

Na sprawę pewnie patrzyłbym inaczej gdyby był środek zimy.

Łukasz
KermitOZ   11-07-2011, 22:25
#24
Moim zdaniem lecą w kulki. Co to za gwarancja jak i tak musisz sporą kasę płacić. Pogadaj z Badevilem, on przerabiał sytuację, może też miał podobne problemy, a jak nie to zawsze się możesz na ten przypadek powołać, że traktują sprawę wybiórczo i uznaniowo.

pOZBig Grinrower
Grzesiek

GrzegorzMazur.pl
Go hard or die hard!
MindEx   11-07-2011, 22:35
#25
ale chyba Gary Fisher i mbike nie mają wspólnego dystrybutora.
co do kosztów wysyłki ramy/roweru - rozumiem jeszcze koszty przesyłania jej na drodze dystrybutor - klient końcowy, ale sposób sprowadzenia ramy od producenta do dystrybutora klienta końcowego nie powinien W OGÓLE interesować. nie mają imo prawa kazać płacić za takie coś.
BADEVIL   11-07-2011, 22:47
#26
U mnie nie było żadnych dodatkowych kosztów powiedział bym nawet, że straciłem na tym.
Producent wymienił na inny model podwójnie cieniowana rama poprzednia była potrójnie cieniowana co za tym idzie stara rama była lżejsza więc i droższa.

Z tym, że ja miałem pozdzierane numery seryjne przez złodzieja, więc nie dyskutowałem.
Producent mógł mi spokojnie odmówić wymiany zasłaniając się uszkodzeniem mechanicznym jakie zrobił złodziej.

Suchy: W Twoim wypadku sprzedawca chce uniknąć kosztów.
Kompletnie nie rozumiem czemu to Ty masz załatwić z dystrybutorem (producentem) temat sprowadzenia ramy.

Najpierw spokojnie porozmawiaj z sklepem gdzie zakupiłeś sprzęt (jeszcze nikt nic krzykiem nie załatwił). Trzeba tępić cwaniactwo więc nie daj się i zrób tak jak radzili przedmówcy.
piotrekgp   11-07-2011, 22:49
#27
Link do Ustawy:
http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDF ... kst_je.pdf

Sprzedawca troszkę się "wypiął" na odpowiedzialność. On to sam powinien załatwić z dystrybutorem. Sprawdź jeszcze ile czasu według karty mają na załatwienie reklamacji.

Rozumiem, że sytuacja wygląda tak. Zgłosiłeś reklamację, przyjęli, rozpatrzyli pozytywnie, a teraz powiedzieli że masz dodatkowo płacić (wcześniej nie wspominali o tym).
Powinni odesłać ramę bez dodatkowych kosztów. A jak się będą upierali przy tym, to poproś o podanie dokładnych kosztów i skąd je mają i czy dostaniesz fakturę/paragon.
I najważniejsze. Rama wymieniona, więc "od nowa" gwarancja leci :mrgreen:
Dodatkowo bym wspomniał w mail'u (do wiadomości odpowiednim osobom w firmie) że próbują wyłudzić od Ciebie kaskę za nic i myślisz nad zgłoszeniem tego dodatkowo na Policję.
A wcześniej jak Artur radził porozmawiaj że sprzedawcą.
suchy   11-07-2011, 22:59
#28
piotrekgp napisał(a):Rozumiem, że sytuacja wygląda tak. Zgłosiłeś reklamację, przyjęli, rozpatrzyli pozytywnie, a teraz powiedzieli że masz dodatkowo płacić (wcześniej nie wspominali o tym).

Dokładnie tak.

Pracownik powiedział że na koszta składa się cło i przesyłka. Wspomniał również o wystawieniu faktury po otrzymaniu przelewu.
Po prostu jest to ich koszt i chcą go przerzucić na mnie. Mam nadzieję że jutro coś mi się uda wyjaśnić.

Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

Łukasz
jabolewski   12-07-2011, 12:38
#29
Możesz ich postraszyć zrobieniem jazdy np. na Wykopie ;-)
suchy   12-07-2011, 12:54
#30
Ciężko cokolwiek ugrać.
Powiedzieli że cło wynika z Polskiego prawa i jeśli rama dotycząca reklamaji byłaby z niego zwolniona to i ja bym nic nie musiał płacić.
Takie jest prawo i będą czekać dopóki nie wpłyną płatności.

To już mnie przestało martwić gorsza sprawa jest z tym iż rama która do nich przyszła jest to Wahoo z 2011 roku. I niestety te modele były tylko w wersji disc. A ja posiadam jedynie v-ki.

Teraz to już w ogóle niewiem co mam robić.

Łukasz
Strony (4):    1 2 3 4   
  
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.
Made with by Curves UI.